Autor Wątek: [Sounds] - dźwięki w WTW  (Przeczytany 200253 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kaworu

  • Ryszard
  • Szlachta
  • *
  • Twój Koszmar Senny
    • k2t.eu
Re: [Sounds] - dźwięki w WTW
« Odpowiedź #80 dnia: Maj 12, 2009, 20:25:22 pm »
Jak niejasne? Dla każdej sieci masz osobne informacje o zalogowaniu/wylogowaniu a dla zdarzeń dzwiękowych informacje o kontakcie i protokole ;P

Offline Dziaddu

  • Młodzież
  • **
Re: [Sounds] - dźwięki w WTW
« Odpowiedź #81 dnia: Maj 12, 2009, 20:37:29 pm »
Adrian: ja nie pisałem o kolejce. Pisałem o priorytetach. Dźwięk z wyższym by się odtwarzał, a ten z niższym już nie. Nie ważne, to były moje pomysły, które były bardziej rozbudowane, ale w życie już ich nie wprowadzę, więc zapomnijmy.

A taki na przykład Tlen nie daje możliwości rozróżnienia czy informacja o stanie kontaktu została wysłana dlatego, że się zalogowałeś, czy dlatego, że ktoś zmienił stan, więc wyjście chyba i tak jest tylko jedno: event o zalogowaniu musi spowodować rozpoczęcie ignorowania zmian stanu dla danej sieci przez jakiś określony czas (który może być konfigurowalny, gdyby faktycznie u kogoś dłużej trwało, aż dostanie stan całej listy). Ja zawsze lubiłem utworzyć własny wątek, który kontolował różne zmienne, na które wpływ miały różne eventy, a których w międzyczasie różne funkcje używały jako wskazówek jak się zachować, ale sposobów na pewno jest więcej.

Offline Dimension

Re: [Sounds] - dźwięki w WTW
« Odpowiedź #82 dnia: Maj 13, 2009, 14:33:11 pm »
Jeszcze miło byłoby, gdyby automagicznie wszystko się wyciszało przy aplikacjach pełnoekranowych, zamiast klikania, żeby wyciszyc manualnie.

Offline Vimes

  • Global Moderator
  • Starszyzna
  • *
  • Nie tak zaraz ten ambaras
    • http://sirsamvimes.deviantart.com/
Re: [Sounds] - dźwięki w WTW
« Odpowiedź #83 dnia: Maj 13, 2009, 19:55:15 pm »
Świetny pomysł, tylko że było by super żeby alertów się nie dało wyciszyć. Albo 2 kolumna okienek czy dźwięk ma się wyciszać przy aplikacji pełnoekranowej
Zanim napiszesz poszukaj PEBKAC!
Tutaj  piszę o fotografii
Kiedy myślisz ze natknąłeś się na dno dna i niżej już nic nie ma zawsze zjawia się koleś z łopatą

Offline adrian_007

  • Moderator
  • Starszyzna
  • *
    • WTW PLUGINS
Re: [Sounds] - dźwięki w WTW
« Odpowiedź #84 dnia: Maj 13, 2009, 22:33:22 pm »
i moze jeszcze kawe ma robic... panowie, bez przesady :P

Offline kwiateusz

Re: [Sounds] - dźwięki w WTW
« Odpowiedź #85 dnia: Maj 14, 2009, 09:08:40 am »
nie lubie kawy, moze być herbata? z cytryną

Offline Dimension

Re: [Sounds] - dźwięki w WTW
« Odpowiedź #86 dnia: Maj 14, 2009, 18:49:26 pm »
Bez przesady z tym, że wtyczka mogłaby wyciszać dźwięki przy aplikacjach pełnoekranowych? ;o

Offline adrian_007

  • Moderator
  • Starszyzna
  • *
    • WTW PLUGINS
Re: [Sounds] - dźwięki w WTW
« Odpowiedź #87 dnia: Maj 14, 2009, 19:07:37 pm »
musialbym napisac cos do sprawdzania, czy cos jest @ fullscreen'ie czy nie... co najwyzej moge zrobic hotkey'a do wyciszenia...
imo takie ficzery to juz zbytnia przesada i lenistwo - jedno klikniecie przed odpaleniem filmu i juz.
poza tym, w pierwszym poscie jest napisane, ze wtyczke napisalem przede wszystkim dla siebie a mi taki ficzer potrzebny nie jest. poza tym, sa wazniejsze sprawy do napisania np ladowanie zestawu z pliku ^^

Offline alberht

  • WTW evangelist
  • Global Moderator
  • Młodzież
  • *
    • http://forum.k2t.eu/
Re: [Sounds] - dźwięki w WTW
« Odpowiedź #88 dnia: Maj 15, 2009, 09:48:08 am »
może wykorzystać to, co zrobił już Kaw?

Regards,
alberht
WTW evangelist

Offline Dimension

Re: [Sounds] - dźwięki w WTW
« Odpowiedź #89 dnia: Maj 15, 2009, 11:02:56 am »
Człowiek z natury jest leniwy. Gdyby człowiek nie był leniwy, nie wynalazłby niczego. Lenistwo człowieka doprowadza do tego, że sobie ułatwia życie, a takim ułatwieniem życia w tym wypadku jest wykrywanie aplikacji pełnoekranowych.
Mowisz, żem ja jest leniwy, a równie dobrze mogę o Tobie powiedzieć, żeś leniwy, bo narzekasz, że musiałbyś to napisać ;)
Nie wymagam niczego, to tylko taka propozycja i ułatwienie ;)

Offline adrian_007

  • Moderator
  • Starszyzna
  • *
    • WTW PLUGINS
Re: [Sounds] - dźwięki w WTW
« Odpowiedź #90 dnia: Maj 15, 2009, 14:45:55 pm »
a api umozliwia sprawdzenie, czy jest cos na pelnym ekranie? nawet nie mam jak sprawdzic, bo dokumentacji brak ;]

co do mojego lenistwa - bardziej istotna kwestia jest to, ze mi taki ficzer potrzebny nie jest =)
z reszta, jak juz pisalem, sa wazniejsze rzeczy do zrobienia.

Offline alberht

  • WTW evangelist
  • Global Moderator
  • Młodzież
  • *
    • http://forum.k2t.eu/
Re: [Sounds] - dźwięki w WTW
« Odpowiedź #91 dnia: Maj 15, 2009, 15:58:29 pm »
a api umozliwia sprawdzenie, czy jest cos na pelnym ekranie? nawet nie mam jak sprawdzic, bo dokumentacji brak ;]
tak tylko rzuciłem, nie znam api;)
Regards,
alberht
WTW evangelist

Offline Dimension

Re: [Sounds] - dźwięki w WTW
« Odpowiedź #92 dnia: Maj 15, 2009, 17:09:43 pm »
Skoro o wykrywaniu aplikacji pełnoekranowych mogę hmm..pomarzyć, to domniemam, że pewnie nie mam co liczyć tymbardziej na to, żeby w edycji kontaktów była mozliwość przypisania dźwięków osobnych dla każdego kontaktu? xD

Offline adrian_007

  • Moderator
  • Starszyzna
  • *
    • WTW PLUGINS
Re: [Sounds] - dźwięki w WTW
« Odpowiedź #93 dnia: Maj 17, 2009, 00:02:45 am »
0.4.0.1
 ** dodana możliwość ładowania zestawów dźwięków

download

default.ini
# przykladowy plik zestawu dzwiekow dla wtyczki Sounds.dll (WTW)
# wszystkie string'i nalezy zapisywac w ""
# %SoundsRootDir% zostanie podstawione podczas ladowania pliku - katalog "Sounds" w katalogu WTW
# pusty event wpisac po prostu jako pusty string - "" (inaczej na tym evencie beda ustawienia uzytkownika)
# have fun ^^

CNT_Appeared = "%SoundsRootDir%default\message.wav"
CNT_Status = "%SoundsRootDir%default\newuser.wav"
CNT_TrayNotify = "%SoundsRootDir%default\message.wav"
NET_Login = "%SoundsRootDir%default\message.wav"
NET_Logoff = "%SoundsRootDir%default\message.wav"
CHAT_AutoOpen = "%SoundsRootDir%default\message.wav"
CHAT_ManOpen = "%SoundsRootDir%default\message.wav"
CHAT_NewMsg = "%SoundsRootDir%default\message.wav"
CHAT_NewInfo = "%SoundsRootDir%default\message.wav"
CHAT_NewError = "%SoundsRootDir%default\message.wav"
CHAT_NewWarn = "%SoundsRootDir%default\message.wav"
AUTH_WndPopup = "%SoundsRootDir%default\message.wav"
FILE_Recv = "%SoundsRootDir%default\message.wav"
EVT_NewMail = "%SoundsRootDir%default\message.wav"
CHAT_WndPopup = "%SoundsRootDir%default\message.wav"
EVT_Alert = "%SoundsRootDir%default\message.wav"
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2009, 09:20:52 am wysłana przez adrian_007 »

Offline alberht

  • WTW evangelist
  • Global Moderator
  • Młodzież
  • *
    • http://forum.k2t.eu/
Re: [Sounds] - dźwięki w WTW
« Odpowiedź #94 dnia: Maj 17, 2009, 01:30:12 am »
świetny update, thx!
jakie rodzaje plików audio obsługuje Twoja wtyczka?
Regards,
alberht
WTW evangelist

Offline adrian_007

  • Moderator
  • Starszyzna
  • *
    • WTW PLUGINS
Re: [Sounds] - dźwięki w WTW
« Odpowiedź #95 dnia: Maj 17, 2009, 09:12:15 am »
wav jak widac, ale afair w dokumentacji bass bylo jeszcze mp3 i kilka innych - mozesz sprawdzic uzywajac wlasnie pliku ini bo tam nie ma kontroli rozszerzenia :P

Re: [Sounds] - dźwięki w WTW
« Odpowiedź #96 dnia: Maj 20, 2009, 20:48:01 pm »
taki tam malutki blad
brak ogonków? alt mi wypadł

Offline adrian_007

  • Moderator
  • Starszyzna
  • *
    • WTW PLUGINS
Re: [Sounds] - dźwięki w WTW
« Odpowiedź #97 dnia: Maj 20, 2009, 21:24:58 pm »
yhh znowu zapomnialem nulla na koncu filtra... :P

Offline Quadracik

  • Narybek
  • *
Re: [Sounds] - dźwięki w WTW
« Odpowiedź #98 dnia: Maj 29, 2009, 08:28:32 am »
a propo twojego pomyslu z kolejka dzwiekow, to imo mogloby to prowadzic to pewnych problemow przy dluzszych dzwiekach. zalozmy, ze dzwiek na jakis event trwa 3 sekundy, przy czym 20 eventow nastepuje jeden po drugim - jak dla mnie nie ma jednoznacznego rozwiazania problemu. to juz lepiej niech dzwieki sie nachodza, ale nie bedzie przynajmniej powstawal z tego 20 sekundowy mix (w ekstremalnych, acz mozliwych sytuacjach)

ja to widzę znacznie prościej:
1. ładujesz kolejne dźwięki/eventy do kolejki
2. jeśli dźwięk dla danego eventu już jest w kolejce, to go pomijasz
3. dźwięk z kolejki usuwasz po zagraniu dźwięku - jak drugi taki sam event pojawi się w trakcie trwania dźwięku, to po co go grać ponownie?

Ad.2 można by pomyśleć nad wyjątkami dla tej reguły - np dźwięk przyjścia nowej wiadomości mógłby być dodawany do kolejki zawsze LUB obowiązywałaby je inna reguła np:
2a. dodaj dźwięk do kolejki jeśli poprzedni był dodany więcej niż np. 1sek temu (pewnego rodzaju grupowanie)

Przy okazji - nie wyobażam sobie używania 3-sekundowych dźwięków na zdarzenia, które się pojawiają stosunkowo często (np pojawienie się kontaktu) więc argument z kolejką rosnącą w nieskończoność moim zdaniem jest nietrafiony.

Przy okazji #2 jedynymi eventami, które pojawiają się naprawdę często są zmiana statusu i dźwięk wiadomości więc to na nich należałoby się skupić przy wymyślaniu reguł.

Priorytety również mogłyby być ciekawe. Np. dźwięk wiadomości mający wyższy priorytet od dźwięku zmiany statusu byłby ładowany do kolejki przed nim.

Nie wydaje mi się to trudne w implementacji... I na pewno odpada problem "co po zalogowaniu" jeśli chodzi o dźwięki zmiany statusu (a dźwięki wiadomości - patrz pkt. 2a).

Co myślisz?

Pozdrawiam,
Adam

Offline Dziaddu

  • Młodzież
  • **
Re: [Sounds] - dźwięki w WTW
« Odpowiedź #99 dnia: Maj 29, 2009, 18:36:49 pm »
Po co wy tu nawijacie o jakichś kolejkach? Po co ładować dźwięki do kolejki i odtwarzać je osobno, skoro BASS potrafi odtwarzać wiele dźwięków równocześnie? Właśnie po to użyłem BASSa, najpierw w tlenowej wtyczce, później w tej dla wtw (którą kontynuuje Adrian). Jak chcecie tworzyć kolejkę dźwięków, użyjcie lepiej PlaySound(), który nie wymaga dodatkowych dll-ek, bo jest częścią WinAPI. W dodatku ma możliwość sprawdzenia, czy coś już się nie odgrywa przypadkiem. Kolejki to bzdura, bo dźwięki będą odtwarzały się "po fakcie", z opóźnieniem. Tlen standardowo wykorzystywał PlaySound(), co było o tyle irytujące, że np. gdy dwie sieci logowały się niemal równocześnie, to dźwięk pierwszej z nich był wyciszany, bo zaczynał się odgrywać nowy dźwięk (dało się zrobić kolejkę, ale jak już napisałem: byłaby to straszna bzdura).

Priorytety miały mieć na celu wyeliminowanie takich sytuacji, kiedy kilka różnych eventów dotyczy tak na prawdę jednego zdarzenia. O ile mnie pamięć nie myli, pojawienie się kogoś wywoływało event "tray_notify" (bo wyświetlało się okienko powiadomienia o stanie) i "contact_appeared" (bo ktoś się pojawił) - w tym momencie ważniejsze jest pojawienie się kogoś, więc tray_notify byłoby olewane. Szczerze mówiąc nie zainstalowałem tej wtyczki (bo wtw/windowsa używam sporadycznie, a moja wersja mi wystarczała), ale jeśli poza dodaniem GUI i kompilacją pod x64 w mechanizmie nic się nie zmieniło (a na to wygląda), to nadal musi być daleko od doskonałości.