Autor Wątek: [Steam] Xmpp w WTW?  (Przeczytany 9375 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline switalski.piotr

  • Stylista
  • Starszyzna
  • *
[Steam] Xmpp w WTW?
« dnia: Czerwca 13, 2010, 16:15:15 pm »
Czy STEAM ma otwarte porty? Da się go podpiąc pod WTW?

Offline Majaque

  • Młodzież
  • **
Re: [Steam] Xmpp w WTW?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 14, 2010, 17:01:18 pm »
Ten IM nie ma jeszcze na tyle pełnego chęci programisty, który zabrałby się za wtyczki, integrujące komunikator z danymi społecznościami - a tylko w tej formie to widzę. Podobna rzecz ma się z xFire.

Offline switalski.piotr

  • Stylista
  • Starszyzna
  • *
Re: [Steam] Xmpp w WTW?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 14, 2010, 18:01:10 pm »
Ale chodziło mi o STEAM komunikator. Jest oparty najprawdopodobniej o XMPP. Masz tam znajomych i najzwyklejszy komunikator.

Offline Majaque

  • Młodzież
  • **
Re: [Steam] Xmpp w WTW?
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 14, 2010, 21:53:26 pm »
Jeśli tak - to jedynie pozostaje czekać na otwarcie protokołu, chociażby w takiej formie jak to zrobił Facebook.

Offline switalski.piotr

  • Stylista
  • Starszyzna
  • *
Re: [Steam] Xmpp w WTW?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 14, 2010, 22:18:04 pm »
no z FB korzystam i jest to bardzo fajna sprawa. Nie wszystkich znajomych mam na GG, a na FB przynajmniej w ten sposob jestem caly czas dostepny. Steam tez by sie przydal bo moja mlodosc w okol CS-a sie kreci ;)

Offline luter

  • Narybek
  • *
Re: [Steam] Xmpp w WTW?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 15, 2010, 08:14:00 am »
Fakt, po co by było uruchamiać cała aplikację STEAM gdyby była możliwość komunikacji przez WTW :) Ktoś zaprosi do gry, odpalamy STEAM. A tak, oszczędzamy RAM :)

Jestem na TAK :)
Windows 7 Professional x64

Offline switalski.piotr

  • Stylista
  • Starszyzna
  • *
Odp: [Steam] Xmpp w WTW?
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 04, 2011, 20:09:41 pm »
znalazłem coś takiego... http://imfreedom.org/wiki/Steam_Friends
czy to wystarczy do stworzenia kolejnego protokołu pod WTW... ?

aaaa... jeszcze to jest http://opensteamworks.org/

Offline Rygiel

  • Narybek
  • *
    • Forum - Barton Fighter 50
Odp: [Steam] Xmpp w WTW?
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 07, 2012, 11:51:30 am »
Hm. Wiadomo coś więcej na ten temat? Bo jakby WTW obsługiwało komunikator na Steam, byłbym w siódmym niebie. :D


"Absurdem jest żądać od człowieka, aby nigdy się nie zmieniał."

Offline DrashiX

  • Narybek
  • *
Odp: [Steam] Xmpp w WTW?
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 27, 2012, 16:31:06 pm »
Ohajo ODŚWIEŻAM :3
Jak tam wygląda sprawa ? Da się to zrobić itd.  ^^ ?

Offline cubuspl42

  • Narybek
  • *
Odp: [Steam] Xmpp w WTW?
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 08, 2012, 19:23:59 pm »
Wygląda na to, że ludzie nie mogą obczaić zasad szyfrowania , więc chyba nie jest zbyt łatwo.

Offline homie

  • Narybek
  • *
Odp: [Steam] Xmpp w WTW?
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 06, 2013, 06:58:34 am »
Chciałbym odświeżyć temat. Obecnie jest to jedyna rzecz, której mi brakuje z Pidgina. Jak widać po temacie zapotrzebowanie na ten protokół jest. Sam posiadam dwóch znajomych, którzy "z komunikatora nie korzystają, ale Steama mają ciągle odpalonego". Jedyny mój znajomy, który korzysta z Pidgina ma podobną sytuację ze swoimi kontaktami. Wydaje mi się, że wszyscy, którzy chcą Steama w WTW nie potrzebują wodotrysków typu integracja z grami, bo w innym wypadku zaczęliby korzystać z oryginalnego klienta Steama. Potrzeba jedynie Steam Friends, żeby móc odbyć prostą konwersację z ludźmi, którzy nie korzystają z niczego innego. To tyle w kwestii popytu.

Przejdźmy do kwestii technicznej. Jak już ktoś wcześniej wspomniał istnieją projekty takie jak Open Steamworks, a także opisany został częściowo sam protokół. Jak już wspomniałem Pidgin posiada obsługę Steama. Pluginy do niego pisane są głównie w duchu open source. W związku z tym kod tej wtyczki dostępny jest publicznie. Adres do projektu:
http://code.google.com/p/pidgin-opensteamworks/ (proszę moderatora o poprawienie linku, antyspam zadziałał)
Wtyczka napisana jest w C++, a z tego co się orientuję API do WTW jest także stworzone dla tego języka. Nigdy nie miałem doświadczenia w pisaniu wtyczek ani pod Pidgina, ani pod WTW, więc nie wiem jaką trudnością jest przeportowanie plugina z jednego API na drugie. Mam nadzieję, że niewielką. Cały kod połączenia/rozmów/przesyłania innych informacji jest już z tego co widzę napisany i zamknięty w ładną bibliotekę.

Odnośnie działania połączenia, to z użytkowego punktu widzenia mogę powiedzieć, że wtyczka wykorzystuje mobilne API Steam Friends (przez co jesteśmy traktowani przez kontakty na Steamie jako "połączenie z telefonu").

Jeszcze raz, serdecznie proszę jakiegoś developera o podjęcie się przeportowania tego protokołu. Według mnie dodatkowo podwyższyłoby to konkurencyjność WTW. W tej chwili w komunikatorach jedyne sensowne pozycje to WTW, Pidgin i Miranda (RIP Konnekt). Są różne aspekty wyboru, ale najoczywistszym jest rozrachunek liczności funkcji, gdzie w przypadku multikomunikatora liczba obsługiwanych sieci jest jedną z ważniejszych. I co tutaj mamy? Oprócz wielu sieci, które obsługują wszystkie te trzy komunikatory. Miranda do Skype ma jeden plugin, który komunikuje się z klientem Skype, drugi, który potrafi działać standalone na zasadzie proxy do imo. im i umożliwia tylko czat tekstowy, Stema brak. Pidgin obsługuje Skype komunikując się z oryginalnym klientem Skype, więc tu też lipa, ale obsługa Pidgina jest bardzo dobra. WTW natomiast posiada obsługę Skype bez konieczności posiadania oryginalnego komunikatora, a w dodatku pozwala na wykonywanie połączeń głosowych, ale Steama niestety brak.

Nawet jeśli nadal nikt nie będzie miał ochoty podjęcia się popełnienia portu, to chciałbym prosić chociaż o drobne ustosunkowanie się do mojej wypowiedzi :)

PS Nie warto przenieść tego tematu tu?
hxxp: forum. wtw. im/propozycje-wtyczek/
Sam chciałem tam założyć temat, ale ostatecznie znalazłem ten w hydeparku.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 06, 2013, 14:40:10 pm wysłana przez Vimes »

Offline emilio

  • Stylista
  • Młodzież
  • *
Odp: [Steam] Xmpp w WTW?
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 27, 2013, 19:24:52 pm »
+1
Steam się przyda.
Swoją drogą ciekawe czy da się przypiąć pod XMPP Battle.net od Blizzarda, bo komunikacja między ich wszystkimi grami jest możliwa.
________________________________________________________________________________

Offline wojtron

  • Narybek
  • *
Odp: [Steam] Xmpp w WTW?
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 03, 2013, 01:22:10 am »
Odswiezam,
mega brakuje tego w wtw a jak widać prawie gotowiec na tacy

Offline DrashiX

  • Narybek
  • *
Odp: [Steam] Xmpp w WTW?
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 19, 2013, 16:33:08 pm »
Witam ponownie : ]

Znalazłem takie "coś"
hxxp: steamcommunity. com/chat/

A prezentuje się tak :
hxxp: i. imgur. com/d42xrej. png
(oczywiście siebie ocenzurowałem ^^)

~PS: coś nie tak jest z linkami. .  przynajmniej w podglądzie postu : )

Offline Kaworu

  • Ryszard
  • Szlachta
  • *
  • Twój Koszmar Senny
    • k2t.eu
Odp: [Steam] Xmpp w WTW?
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 19, 2013, 17:46:23 pm »
~PS: coś nie tak jest z linkami. .  przynajmniej w podglądzie postu : )
Masz za mało postów aby używać linków. ;P

Offline B4rt0

  • Narybek
  • *
    • B4rt0.pl
Odp: [Steam] Xmpp w WTW?
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 19, 2013, 18:10:09 pm »
Cytat: Kaworu link=topic=1713.  msg33135#msg33135 date=1366393583
Cytat: DrashiX link=topic=1713.  msg33134#msg33134 date=1366389188
~PS: coś nie tak jest z linkami.   .    przynajmniej w podglądzie postu : )
Masz za mało postów aby używać linków.   ;P
Sry za offtop, ale ile trzeba mieć postów w takim razie?
Wcześniej nie było czegoś takiego. 

Co do tematu, obsługa Steam przydałaby się.  W ogóle najlepiej byłoby jakby większość protokołów była dostarczana razem z komunikatorem, tylko domyślnie wyłączone.

Offline Kaworu

  • Ryszard
  • Szlachta
  • *
  • Twój Koszmar Senny
    • k2t.eu
Odp: [Steam] Xmpp w WTW?
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 20, 2013, 10:48:27 am »
Chyba 10. Nie było, ale jest bo boty sie rejestrowały i wrzucały idiotyczne posty z linkami. To tak zeby miedzy durnym postem a złapaniem go przez moderatora google sie nie przyczepiło. ;)

A co do Steam, jest do tego opis?

Offline homie

  • Narybek
  • *
Odp: [Steam] Xmpp w WTW?
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 20, 2013, 16:35:44 pm »
Tu opis z reverse engineeringu:
hxxp: imfreedom. org/wiki/Steam_Friends

Tutaj gotowa implementacja w C++:
https://code. google. com/p/pidgin-opensteamworks/

PS pod SMF kiedyś używałem dodatku, który zmieniał nazwy inputów na losowe i to bardzo dobrze powstrzymywało boty. Niestety nie mogę teraz go znaleźć w ich bazie. Jeszcze wcześniej przy rejestracji używałem wymaganych jumpboksów, w których trzeba było wybrać obojętnie którą opcję i też nieźle się sprawowało. Nie wiem jak teraz zmieniło się SMF i boty, ale jeszcze parę lat temu to były skuteczne rozwiązania.