K2T.eu :: Forum
WTW => Propozycje => Wtyczki => Wątek zaczęty przez: switalski.piotr w Czerwca 13, 2010, 16:15:15 pm
-
Czy STEAM ma otwarte porty? Da się go podpiąc pod WTW?
-
Ten IM nie ma jeszcze na tyle pełnego chęci programisty, który zabrałby się za wtyczki, integrujące komunikator z danymi społecznościami - a tylko w tej formie to widzę. Podobna rzecz ma się z xFire.
-
Ale chodziło mi o STEAM komunikator. Jest oparty najprawdopodobniej o XMPP. Masz tam znajomych i najzwyklejszy komunikator.
-
Jeśli tak - to jedynie pozostaje czekać na otwarcie protokołu, chociażby w takiej formie jak to zrobił Facebook.
-
no z FB korzystam i jest to bardzo fajna sprawa. Nie wszystkich znajomych mam na GG, a na FB przynajmniej w ten sposob jestem caly czas dostepny. Steam tez by sie przydal bo moja mlodosc w okol CS-a sie kreci ;)
-
Fakt, po co by było uruchamiać cała aplikację STEAM gdyby była możliwość komunikacji przez WTW :) Ktoś zaprosi do gry, odpalamy STEAM. A tak, oszczędzamy RAM :)
Jestem na TAK :)
-
znalazłem coś takiego... http://imfreedom.org/wiki/Steam_Friends (http://imfreedom.org/wiki/Steam_Friends)
czy to wystarczy do stworzenia kolejnego protokołu pod WTW... ?
aaaa... jeszcze to jest http://opensteamworks.org/
-
Hm. Wiadomo coś więcej na ten temat? Bo jakby WTW obsługiwało komunikator na Steam, byłbym w siódmym niebie. :D
-
Ohajo ODŚWIEŻAM :3
Jak tam wygląda sprawa ? Da się to zrobić itd. ^^ ?
-
Wygląda na to, że ludzie nie mogą obczaić zasad szyfrowania , więc chyba nie jest zbyt łatwo.
-
Chciałbym odświeżyć temat. Obecnie jest to jedyna rzecz, której mi brakuje z Pidgina. Jak widać po temacie zapotrzebowanie na ten protokół jest. Sam posiadam dwóch znajomych, którzy "z komunikatora nie korzystają, ale Steama mają ciągle odpalonego". Jedyny mój znajomy, który korzysta z Pidgina ma podobną sytuację ze swoimi kontaktami. Wydaje mi się, że wszyscy, którzy chcą Steama w WTW nie potrzebują wodotrysków typu integracja z grami, bo w innym wypadku zaczęliby korzystać z oryginalnego klienta Steama. Potrzeba jedynie Steam Friends, żeby móc odbyć prostą konwersację z ludźmi, którzy nie korzystają z niczego innego. To tyle w kwestii popytu.
Przejdźmy do kwestii technicznej. Jak już ktoś wcześniej wspomniał istnieją projekty takie jak Open Steamworks, a także opisany został częściowo sam protokół. Jak już wspomniałem Pidgin posiada obsługę Steama. Pluginy do niego pisane są głównie w duchu open source. W związku z tym kod tej wtyczki dostępny jest publicznie. Adres do projektu:
http://code.google.com/p/pidgin-opensteamworks/ (proszę moderatora o poprawienie linku, antyspam zadziałał)
Wtyczka napisana jest w C++, a z tego co się orientuję API do WTW jest także stworzone dla tego języka. Nigdy nie miałem doświadczenia w pisaniu wtyczek ani pod Pidgina, ani pod WTW, więc nie wiem jaką trudnością jest przeportowanie plugina z jednego API na drugie. Mam nadzieję, że niewielką. Cały kod połączenia/rozmów/przesyłania innych informacji jest już z tego co widzę napisany i zamknięty w ładną bibliotekę.
Odnośnie działania połączenia, to z użytkowego punktu widzenia mogę powiedzieć, że wtyczka wykorzystuje mobilne API Steam Friends (przez co jesteśmy traktowani przez kontakty na Steamie jako "połączenie z telefonu").
Jeszcze raz, serdecznie proszę jakiegoś developera o podjęcie się przeportowania tego protokołu. Według mnie dodatkowo podwyższyłoby to konkurencyjność WTW. W tej chwili w komunikatorach jedyne sensowne pozycje to WTW, Pidgin i Miranda (RIP Konnekt). Są różne aspekty wyboru, ale najoczywistszym jest rozrachunek liczności funkcji, gdzie w przypadku multikomunikatora liczba obsługiwanych sieci jest jedną z ważniejszych. I co tutaj mamy? Oprócz wielu sieci, które obsługują wszystkie te trzy komunikatory. Miranda do Skype ma jeden plugin, który komunikuje się z klientem Skype, drugi, który potrafi działać standalone na zasadzie proxy do imo. im i umożliwia tylko czat tekstowy, Stema brak. Pidgin obsługuje Skype komunikując się z oryginalnym klientem Skype, więc tu też lipa, ale obsługa Pidgina jest bardzo dobra. WTW natomiast posiada obsługę Skype bez konieczności posiadania oryginalnego komunikatora, a w dodatku pozwala na wykonywanie połączeń głosowych, ale Steama niestety brak.
Nawet jeśli nadal nikt nie będzie miał ochoty podjęcia się popełnienia portu, to chciałbym prosić chociaż o drobne ustosunkowanie się do mojej wypowiedzi :)
PS Nie warto przenieść tego tematu tu?
hxxp: forum. wtw. im/propozycje-wtyczek/
Sam chciałem tam założyć temat, ale ostatecznie znalazłem ten w hydeparku.
-
+1
Steam się przyda.
Swoją drogą ciekawe czy da się przypiąć pod XMPP Battle.net od Blizzarda, bo komunikacja między ich wszystkimi grami jest możliwa.
-
Odswiezam,
mega brakuje tego w wtw a jak widać prawie gotowiec na tacy
-
Witam ponownie : ]
Znalazłem takie "coś"
hxxp: steamcommunity. com/chat/
A prezentuje się tak :
hxxp: i. imgur. com/d42xrej. png
(oczywiście siebie ocenzurowałem ^^)
~PS: coś nie tak jest z linkami. . przynajmniej w podglądzie postu : )
-
~PS: coś nie tak jest z linkami. . przynajmniej w podglądzie postu : )
Masz za mało postów aby używać linków. ;P
-
~PS: coś nie tak jest z linkami. . przynajmniej w podglądzie postu : )
Masz za mało postów aby używać linków. ;P
Sry za offtop, ale ile trzeba mieć postów w takim razie?
Wcześniej nie było czegoś takiego.
Co do tematu, obsługa Steam przydałaby się. W ogóle najlepiej byłoby jakby większość protokołów była dostarczana razem z komunikatorem, tylko domyślnie wyłączone.
-
Chyba 10. Nie było, ale jest bo boty sie rejestrowały i wrzucały idiotyczne posty z linkami. To tak zeby miedzy durnym postem a złapaniem go przez moderatora google sie nie przyczepiło. ;)
A co do Steam, jest do tego opis?
-
Tu opis z reverse engineeringu:
hxxp: imfreedom. org/wiki/Steam_Friends
Tutaj gotowa implementacja w C++:
https://code. google. com/p/pidgin-opensteamworks/
PS pod SMF kiedyś używałem dodatku, który zmieniał nazwy inputów na losowe i to bardzo dobrze powstrzymywało boty. Niestety nie mogę teraz go znaleźć w ich bazie. Jeszcze wcześniej przy rejestracji używałem wymaganych jumpboksów, w których trzeba było wybrać obojętnie którą opcję i też nieźle się sprawowało. Nie wiem jak teraz zmieniło się SMF i boty, ale jeszcze parę lat temu to były skuteczne rozwiązania.