Chciałbym odświeżyć temat. Obecnie jest to jedyna rzecz, której mi brakuje z Pidgina. Jak widać po temacie zapotrzebowanie na ten protokół jest. Sam posiadam dwóch znajomych, którzy "z komunikatora nie korzystają, ale Steama mają ciągle odpalonego". Jedyny mój znajomy, który korzysta z Pidgina ma podobną sytuację ze swoimi kontaktami. Wydaje mi się, że wszyscy, którzy chcą Steama w WTW nie potrzebują wodotrysków typu integracja z grami, bo w innym wypadku zaczęliby korzystać z oryginalnego klienta Steama. Potrzeba jedynie Steam Friends, żeby móc odbyć prostą konwersację z ludźmi, którzy nie korzystają z niczego innego. To tyle w kwestii popytu.
Przejdźmy do kwestii technicznej. Jak już ktoś wcześniej wspomniał istnieją projekty takie jak Open Steamworks, a także opisany został częściowo sam protokół. Jak już wspomniałem Pidgin posiada obsługę Steama. Pluginy do niego pisane są głównie w duchu open source. W związku z tym kod tej wtyczki dostępny jest publicznie. Adres do projektu:
http://code.google.com/p/pidgin-opensteamworks/ (proszę moderatora o poprawienie linku, antyspam zadziałał)
Wtyczka napisana jest w C++, a z tego co się orientuję API do WTW jest także stworzone dla tego języka. Nigdy nie miałem doświadczenia w pisaniu wtyczek ani pod Pidgina, ani pod WTW, więc nie wiem jaką trudnością jest przeportowanie plugina z jednego API na drugie. Mam nadzieję, że niewielką. Cały kod połączenia/rozmów/przesyłania innych informacji jest już z tego co widzę napisany i zamknięty w ładną bibliotekę.
Odnośnie działania połączenia, to z użytkowego punktu widzenia mogę powiedzieć, że wtyczka wykorzystuje mobilne API Steam Friends (przez co jesteśmy traktowani przez kontakty na Steamie jako "połączenie z telefonu").
Jeszcze raz, serdecznie proszę jakiegoś developera o podjęcie się przeportowania tego protokołu. Według mnie dodatkowo podwyższyłoby to konkurencyjność WTW. W tej chwili w komunikatorach jedyne sensowne pozycje to WTW, Pidgin i Miranda (RIP Konnekt). Są różne aspekty wyboru, ale najoczywistszym jest rozrachunek liczności funkcji, gdzie w przypadku multikomunikatora liczba obsługiwanych sieci jest jedną z ważniejszych. I co tutaj mamy? Oprócz wielu sieci, które obsługują wszystkie te trzy komunikatory. Miranda do Skype ma jeden plugin, który komunikuje się z klientem Skype, drugi, który potrafi działać standalone na zasadzie proxy do imo. im i umożliwia tylko czat tekstowy, Stema brak. Pidgin obsługuje Skype komunikując się z oryginalnym klientem Skype, więc tu też lipa, ale obsługa Pidgina jest bardzo dobra. WTW natomiast posiada obsługę Skype bez konieczności posiadania oryginalnego komunikatora, a w dodatku pozwala na wykonywanie połączeń głosowych, ale Steama niestety brak.
Nawet jeśli nadal nikt nie będzie miał ochoty podjęcia się popełnienia portu, to chciałbym prosić chociaż o drobne ustosunkowanie się do mojej wypowiedzi :)
PS Nie warto przenieść tego tematu tu?
hxxp: forum. wtw. im/propozycje-wtyczek/
Sam chciałem tam założyć temat, ale ostatecznie znalazłem ten w hydeparku.