K2T.eu :: Forum

K2T => Organizacyjne => Wątek zaczęty przez: zhvir w Sierpień 02, 2009, 11:54:57 am

Tytuł: Regulamin Forum i Netykieta
Wiadomość wysłana przez: zhvir w Sierpień 02, 2009, 11:54:57 am
Regulamin Forum

Administracja oraz Moderatorzy starają się utrzymywać miłą i przyjazną atmosferę na forum. Dokładamy wszelkich starań, aby użytkownicy mogli mile spędzać czas. By tego dokonać niezbędna jest także współpraca ze strony samych użytkowników. Forum jest całkowicie darmowe, obowiązują na nim jednak pewne zasady, których należy przestrzegać. Rejestrując się na forum, automatycznie zgadzasz się ze wszystkimi postanowieniami niniejszego regulaminu.

I. Informacje ogólne
   1. Określenia użyte w niniejszym regulaminie oznaczają:
    2. Warunkiem korzystania z możliwości przeglądania Forum jest posiadanie dowolnego urządzenia z dostępem do sieci Internet.
    3. Zabrania się użytkownikowi przesyłania za pomocą Forum treści bezprawnych.
     4. Usunięcie założonego Konta Użytkownika jest możliwe po uprzednim kontakcie z Administratorem lub Moderatorem za pomocą poczty elektronicznej bądź Prywatnych Wiadomości.
     5. Zasady korzystania z poszczególnych działów Forum mogą dookreślać odrębne uzupełniające regulaminy. Będą one widoczne w górnej części danego działu jako tematy przyklejone. Zapisy te mają moc załączników do Regulaminu.
     6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie stosuje się przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Kodeksu cywilnego oraz przepisy innych ustaw. Organem władnym do podejmowania wiążącej i ostatecznej decyzji jest w takim przypadku Administrator Forum.

II. Korzystanie z Forum
     1. Podczas korzystania z Forum należy przestrzegać zasad Netykiety.
     2. Nowe wątki Użytkownik zakłada tylko we właściwych działach tematycznych.
     3. Tytuł zakładanego wątku powinien być konkretny, szczegółowo określać jego zawartość, istotę problemu. Tytuły jednowyrazowe oraz zawierające wyraz "błąd" i "problem" są niedozwolone
     4. Korzystając z Forum nie można:
     6. Obowiązkiem Użytkownika jest dbanie o poziom wypowiedzi na forum. Pisząc Posty, Użytkownik powinien stosować zasady polskiej gramatyki i ortografii,
     7. Użytkownik powinien unikać stosowania bez wyraźnej potrzeby kolorowej czcionki, zmiany jej wielkości oraz pisania całych partii tekstu wielkimi literami, czy też pogrubieniem. Kolor czerwony jest zarezerwowany dla Moderatorów i Administracji w celu dodawania uwag do wypowiedzi przy edycji, o ile zachodzi taka potrzeba.
     8. Maksymalny dopuszczalny rozmiar sygnatury wynosi 80 pikseli.
     9. Każdy temat prezentujący dodatki wizualne do komunikatora WTW powinien zawierać co najmniej jedną przykładową grafikę w poście, a dodatki takie należy udostępnić (jeżeli szczegółowy regulamin działu nie stanowi inaczej) w spakowanym pliku dołączonym w załączniku do pierwszego posta.
     10. W przypadku spakowanych plików należy korzystać z załączników. Nie umieszczamy załączników na zewnętrznych serwerach. W uzasadnionych przypadkach, po wcześniejszym uzyskaniu zgody administracji, załączniki mogą być umieszczane na zewnętrznym serwerze należącym do publikującego.
     11. Wszelkie publikowane grafiki powinny być umieszczane na serwerach zewnętrznych. Wyjątek stanowią zrzuty ekranu umieszczane w poście rozpoczynającym wątek dodatków wizualnych lub wtyczek. W takim przypadku grafika może być umieszczona w formie załącznika na forum.
     12. Rangi Użytkownika są nadawane wg ilości opublikowanych Postów. Administratorzy i Moderatorzy mogą na zasadzie wyróżnienia przyznać określoną rangę specjalną danej osobie, bez względu na ilość opublikowanych przez nią Postów.

III. Przepisy porządkowe
      1. Użytkownicy sprawujący funkcję Moderatora są wyróżnieni stosowną rangą. Pozostali użytkownicy nie mają dostępu do narzędzi moderatorskich.
      2. Moderator ma prawo edytować treść i tytuł Posta, przenosić Posty, zamykać wątki, zarządzać raportami, przyznawać ostrzeżenia i blokady kont zgodnie z Regulaminem.
      3. Wobec Użytkowników naruszających postanowienia Regulaminu Administratorzy lub Moderatorzy mogą w zależności od rodzaju i rangi przewinienia zastosować pouczenie, moderację postów (tzw. mute), blokadę Konta (tzw. ban) oraz usunięcie Konta.
      4. Decyzje i działania Administratorów oraz Moderatorów nie mogą być w żadnej formie komentowane na Forum. Ewentualne zastrzeżenia i uwagi należy kierować do nich bezpośrednio przez moduł Prywatnych Wiadomości.
      5. Od decyzji o nałożeniu kary można się odwoływać bezpośrednio (poprzez moduł Prywatnych Wiadomości) do Moderatora, który nałożył karę, odpowiednio uzasadniając swoje racje lub do Administratora.
      6. Konta z zerową ilością wypowiedzi i długim okresem czasu od daty ostatniej wizyty mogą być usuwane bez wcześniejszej zapowiedzi.
   


Netykieta

1. Zanim zapytasz...!
To chyba podstawowa zasada wszystkich forów. Zanim przedstawisz swój problem, poszukaj w dziale problemów rozwiązanych, czy już ktoś wcześniej nie rozwiązał Twojego problemu. Może z początku wydawać Ci się to stratą czasu, jednak 10-20 minut poświęconych na szukanie to nie to samo, co 10 godzin lub nawet dni na ponowne rozpatrywanie tematu. Pamiętaj też, że możesz skorzystać z Wyszukiwarki dostępnej tutaj lub poprzez wyszukiwanie w Google: (to czego szukamy) site:http://forum.k2t.eu/

2. Umieszczaj wątek tam, gdzie jego miejsce!
Przyczyni się to zapewne do szybszej odpowiedzi a także do zachowania porządku na Forum. Miej na uwadze, że wątek umieszczony w niewłaściwym dziale może zostać przeniesiony, a w najgorszym przypadku usunięty. Wtedy sam będziesz miał problemy z jego odnalezieniem. Jeżeli nie jesteś pewien gdzie umiescic swój temat, zapytaj Moderatora na PW (Prywatna wiadomość). Powyższa zasada dotyczy także dublowania wątków i tematów.

3. Nie dubluj wątków!
Jeśli masz problem, lub potrzebujesz porady napisz tylko jeden wątek w tym dziale, który najbardziej pasuje do tematu Twojej wypowiedzi. Pamiętaj, że zdublowane wątki mogą być usunięte - wtedy sam będziesz miał kłopoty z jego znalezieniem.

4. Dobrze sformułuj temat!
Dobrze ujęty temat oddający to, czego dotyczy wątek to klucz do wysokiej czytelności oraz dobra wskazówka dla innych. Dlatego pamiętaj, aby nie nadawać tytułów w stylu "POMOCY!!!", "Mam problem", "Ważne!", "Awaria", "Błąd" lub podobnie. Zamiast tego postaraj się opisać w kilku słowach istotę problemu.

5. Opisuj problem precyzyjnie!
Postaraj się o jak najrzetelniejszy opis problemu. Scharakteryzuj sytuacje, w których występuje. Nie zapomnij także o podaniu informacji o wersji systemu operacyjnego oraz wersji komunikatora. W dobrym tonie jest wypisanie tych informacji w podpisie.

6. Nie nadużywaj formatowania!
Na Forum można pisać zarówno czcionką pogrubioną jak i kursywą. Jednak pamiętaj, aby nie nadużywać formatowania. Wykorzystuj je tylko wtedy, kiedy przyczyni się do poprawy czytelności informacji lub chcesz zaakcentować jakiś istotny fakt. Natomiast pisanie całej swej wypowiedzi np. czcionką pogrubioną jest niemile widziane przez innych. Zanim zaczniesz pisać upewnij się także, czy dioda "Caps Lock" się nie świeci ;)!

7. Nie poganiaj!
Podpisy typu "proszę o szybką odpowiedź" są źle widziane przez innych i mogą w efekcie przynieść odwrotny skutek. Jeśli naprawdę zależy ci na szybkości, to uzasadnij swą prośbę. Choć i tak każdy stara się odpowiedzieć, jak tylko zobaczy pytanie i umie coś poradzić na zadany temat.

8. Unikaj zbędnych dyskusji!
Staraj się nie podejmować zbędnej polemiki. Z założenia nikt nikogo nie chce obrażać; nikt też nie uznaje się za fachowca. Niepotrzebna wymiana zdań niezwiązana z tematem tylko zaśmieca Forum i z pewnością sprawia przykrość autorowi wątku. Dlatego sytuacje konfliktowe najlepiej pozostaw moderatorom. Pamiętaj też, że wszelka krytyka będzie przyjęta tylko i wyłącznie wtedy, kiedy będzie konstruktywna.

9. Szanuj Forumowiczów!
Nie utrudniaj życia innym bezmyślnymi lub agresywnymi postami.

10. Jak na Forum to na Forum!
Jeśli publikujesz wątek na Forum, to nie podpisuj, że chcesz odpowiedzi na e-mail, GG itp. Forum jest po to, abyśmy się wymieniali doświadczeniami i uczyli nawzajem od siebie. Proponując taką formę wymiany informacji zabijasz istotę Forum.

11. Nie zapomnij podziękować!
Nie chodzi tu tyle o życzliwości ile o wskazówkę dla innych, którzy spotkają się z podobnym problemem. Jeśli dzięki radom zawartym na Forum udało Ci się rozwiązać problem to poinformuj o tym oraz zaznacz, jakie zabiegi i czynności bezpośrednio się do tego przyczyniły!

12. Pisz poprawnie!
Na Forum możesz pisać dowolnym stylem, jednak pamiętaj, aby treść była czytelna dla innych użytkowników.
Znaczna część z nich, gdy zobaczy słowa "jush", "goopi", "tesh", "pozdroofka" itp. , może zignorować Twoją wypowiedź - i najpewniej to zrobi - czym znacznie zmniejszysz szanse na otrzymanie pomocy. Niestosowanie znaków interpunkcyjnych, wielkich liter oraz wyraźnego podziału na akapity również znacząco zmniejsza czytelność wypowiedzi. W najgorszym wypadku Twoja wypowiedź może się w ogóle nie doczekać odpowiedzi. Oczekujesz pomocy? Pozwól więc innym sobie pomóc i pisz tak, aby mogli się skupić na istocie problemu, a nie na deszyfrowaniu treści. Używanie polskich znaków nie jest konieczne, choć wskazane. Sporadyczne, drobne błędy jakkolwiek nie zmniejszą znacząco czytelności wypowiedzi, to jednak pamiętaj - im ona poprawniejsza, tym więcej ludzi na nią odpowie.