Autor Wątek: Regulamin Forum i Netykieta  (Przeczytany 35342 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zhvir

Regulamin Forum i Netykieta
« dnia: Sierpnia 02, 2009, 11:54:57 am »
Regulamin Forum

Administracja oraz Moderatorzy starają się utrzymywać miłą i przyjazną atmosferę na forum. Dokładamy wszelkich starań, aby użytkownicy mogli mile spędzać czas. By tego dokonać niezbędna jest także współpraca ze strony samych użytkowników. Forum jest całkowicie darmowe, obowiązują na nim jednak pewne zasady, których należy przestrzegać. Rejestrując się na forum, automatycznie zgadzasz się ze wszystkimi postanowieniami niniejszego regulaminu.

I. Informacje ogólne
   1. Określenia użyte w niniejszym regulaminie oznaczają:
  • Administrator ? osoba zarządzająca Forum
  • Moderator ? osoba zajmująca się moderowaniem dyskusji, opieką nad wypełnianiem regulaminu oraz jego wykonywaniem
  • Użytkownik ? osoba korzystająca z Forum
  • Forum ? oparta na systemie teleinformatycznym ?SMF? usługa świadczona drogą elektroniczną umożliwiająca Użytkownikowi wypowiedzi
  • Post ? jednorazowa wypowiedź użytkownika w formie tekstowej, która może zostać wzbogacona o środki multimedialne
  • Konto ? narzędzie umożliwiające Użytkownikowi korzystanie z Forum
  • Prywatna wiadomość ? moduł umożliwiające kontakt pomiędzy Użytkownikami za pomocą Forum
  • Regulamin ? niniejszy dokument
  • Sygnatura ? miejsce na osobistą prezentację Użytkownika.
    2. Warunkiem korzystania z możliwości przeglądania Forum jest posiadanie dowolnego urządzenia z dostępem do sieci Internet.
  • Możliwość pełnego korzystania z Forum możliwe jest jedynie po dobrowolnym założeniu Konta Użytkownika w systemie teleinformatycznym Forum,
  • Założenie Konta jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przekazanie Właścicielowi Forum danych osobowych niezbędnych do prowadzenia Forum,
  • Dane te nie będą przekazywane osobom trzecim bez zgody i wiedzy Użytkownika,
  • Użytkownik Forum może posiadać tylko jedno założone Konto pod rygorem zablokowania dostępu do Forum i usunięcia wszystkich używanych Kont,
  • Korzystanie z Forum jest bezpłatne, a Użytkownicy, Moderatorzy oraz Administratorzy nie posiadają obowiązku jego utrzymywania.
    3. Zabrania się użytkownikowi przesyłania za pomocą Forum treści bezprawnych.
  • Wszelkie treści na Forum publikowane są przez Użytkowników wyłącznie na ich własną odpowiedzialność, a w przypadku działań na szkodę osób trzecich może zostać pociągnięty do odpowiedzialności prawnej,
  • Właściciel, Administrator lub Moderator nie ponoszą odpowiedzialności za publikowane przez Użytkowników treści,
  • Administrator lub Moderator ma prawo do wszelkich działań mających na celu zaniechanie rozpowszechniania treści niezgodnych z prawem lub Regulaminem,
  • Treści bezprawne, o których istnieniu Administrator bądź Moderator uzyska wiarygodną wiadomość będą usuwane niezwłocznie i bez ostrzeżenia.
     4. Usunięcie założonego Konta Użytkownika jest możliwe po uprzednim kontakcie z Administratorem lub Moderatorem za pomocą poczty elektronicznej bądź Prywatnych Wiadomości.
  • Po usunięciu założonego Konta z Forum usuwane są wszelkie dane osobowe Użytkownika,
  • Użytkownik wyraża zgodę na pozostawienie Postów po usunięciu Konta,
  • Użytkownik ma prawo wnieść prośbę o usunięcie Postów zawierających dane osobowe, dzięki którym możliwa jest identyfikacja Użytkownika.
     5. Zasady korzystania z poszczególnych działów Forum mogą dookreślać odrębne uzupełniające regulaminy. Będą one widoczne w górnej części danego działu jako tematy przyklejone. Zapisy te mają moc załączników do Regulaminu.
     6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie stosuje się przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Kodeksu cywilnego oraz przepisy innych ustaw. Organem władnym do podejmowania wiążącej i ostatecznej decyzji jest w takim przypadku Administrator Forum.

II. Korzystanie z Forum
     1. Podczas korzystania z Forum należy przestrzegać zasad Netykiety.
     2. Nowe wątki Użytkownik zakłada tylko we właściwych działach tematycznych.
     3. Tytuł zakładanego wątku powinien być konkretny, szczegółowo określać jego zawartość, istotę problemu. Tytuły jednowyrazowe oraz zawierające wyraz "błąd" i "problem" są niedozwolone
     4. Korzystając z Forum nie można:
  • a) zamieszczać treści wulgarnych, obscenicznych, obraźliwych (również w postaci skrótów), naruszać dóbr osobistych, obrażać uczuć religijnych, ośmieszać innych osób, naruszać zasad współżycia społecznego ani dobrych obyczajów,
  • b) namawiać do czynów niezgodnych z obowiązującym na terenie Rzeczypospolitej Polskiej prawem,
  • c) publikować treści bezpośrednio lub pośrednio godzących lub mogących potencjalnie godzić w prawa autorskie. Zabronione jest także informowanie o miejscu składowania takich treści,
  • d) publikować danych osobowych innych niż własne, w szczególności danych teleadresowych,
  • e) prowadzić w jakiejkolwiek formie kampanii politycznych, społecznych, reklamowych i tym podobnych bez zgody Administratora Forum, zarówno na forum jak i poprzez system prywatnych wiadomości,
  • f) wdawać się w prywatne spory lub je prowokować. W skrajnych przypadkach po wywołaniu sporu ukarani zostaną wszyscy uczestnicy, niezależnie od ich wkładu,
  • g) podawać odnośników do innych portali, stron, sklepów, for dyskusyjnych o podobnej tematyce i serwisów stojących w sprzeczności z założeniami Forum, które mogą zostać uznane przez Moderatorów za formę reklamy,
  • h) publikować treści o charakterze ogłoszeniowym lub adresy serwisów aukcyjnych bez zgody Administratora lub Moderatora,
  • i) zwracać uwagi innym użytkownikom, że złamali Regulamin pod rygorem otrzymania ostrzeżenia Administratora lub Moderatora. Przypadki naruszeń Użytkownik winien zgłosić przez funkcję raportowania, która powiadomi Administratora lub Moderatora o konieczności zajęcia się daną treścią,
  • j) zakładać wątków o tematyce podobnej do już istniejących, zamkniętych lub usuniętych - przed założeniem wątku zaleca się skorzystać z wyszukiwarki Forum i sprawdzenie, czy takowy nie został już założony. Celowe działanie będzie traktowane jako nabijanie ilości Postów i surowo karane,
  • k) publikować postów niezwiązanych z tematem wątku (tzw. off-topic), niewnoszących niczego do dyskusji lub niepopartych argumentami, lub też będącymi spamem,
  • l) publikować dwóch kolejnych Postów w tym samym wątku w odstępie mniejszym niż 24 godziny. W celu modyfikacji treści Posta należy korzystać z funkcji "Modyfikuj",
  • m) cytować całości ostatniego Posta w danym wątku. Cytowanie jest wskazane przy odwołaniu się do części innego Postu oraz konieczne w przypadku odwołania się do treści ze źródła obcego Forum wraz ze wskazaniem owego źródła oraz własnym komentarzem, o ile nie stanowi to materiału reklamowego,
  • n) publikować kilku takich samych wypowiedzi w różnych tematach lub działach Forum. Tzw. crossposting także nie jest mile widziany, tj. publikowanie tej samej wypowiedzi na wielu forach o tej samej tematyce jednocześnie,
  • o) używać Awatarów podobnych do Awatarów innych Użytkowników Forum bez uzyskania ich zgody,
  • p) umieszczać w Poście grafik niezwiązanych z jego treścią,
  • r) umieszczać za pomocą Forum grafik, które działają na szkodę Forum.
     6. Obowiązkiem Użytkownika jest dbanie o poziom wypowiedzi na forum. Pisząc Posty, Użytkownik powinien stosować zasady polskiej gramatyki i ortografii,
     7. Użytkownik powinien unikać stosowania bez wyraźnej potrzeby kolorowej czcionki, zmiany jej wielkości oraz pisania całych partii tekstu wielkimi literami, czy też pogrubieniem. Kolor czerwony jest zarezerwowany dla Moderatorów i Administracji w celu dodawania uwag do wypowiedzi przy edycji, o ile zachodzi taka potrzeba.
     8. Maksymalny dopuszczalny rozmiar sygnatury wynosi 80 pikseli.
     9. Każdy temat prezentujący dodatki wizualne do komunikatora WTW powinien zawierać co najmniej jedną przykładową grafikę w poście, a dodatki takie należy udostępnić (jeżeli szczegółowy regulamin działu nie stanowi inaczej) w spakowanym pliku dołączonym w załączniku do pierwszego posta.
     10. W przypadku spakowanych plików należy korzystać z załączników. Nie umieszczamy załączników na zewnętrznych serwerach. W uzasadnionych przypadkach, po wcześniejszym uzyskaniu zgody administracji, załączniki mogą być umieszczane na zewnętrznym serwerze należącym do publikującego.
     11. Wszelkie publikowane grafiki powinny być umieszczane na serwerach zewnętrznych. Wyjątek stanowią zrzuty ekranu umieszczane w poście rozpoczynającym wątek dodatków wizualnych lub wtyczek. W takim przypadku grafika może być umieszczona w formie załącznika na forum.
     12. Rangi Użytkownika są nadawane wg ilości opublikowanych Postów. Administratorzy i Moderatorzy mogą na zasadzie wyróżnienia przyznać określoną rangę specjalną danej osobie, bez względu na ilość opublikowanych przez nią Postów.

III. Przepisy porządkowe
      1. Użytkownicy sprawujący funkcję Moderatora są wyróżnieni stosowną rangą. Pozostali użytkownicy nie mają dostępu do narzędzi moderatorskich.
      2. Moderator ma prawo edytować treść i tytuł Posta, przenosić Posty, zamykać wątki, zarządzać raportami, przyznawać ostrzeżenia i blokady kont zgodnie z Regulaminem.
      3. Wobec Użytkowników naruszających postanowienia Regulaminu Administratorzy lub Moderatorzy mogą w zależności od rodzaju i rangi przewinienia zastosować pouczenie, moderację postów (tzw. mute), blokadę Konta (tzw. ban) oraz usunięcie Konta.
      4. Decyzje i działania Administratorów oraz Moderatorów nie mogą być w żadnej formie komentowane na Forum. Ewentualne zastrzeżenia i uwagi należy kierować do nich bezpośrednio przez moduł Prywatnych Wiadomości.
      5. Od decyzji o nałożeniu kary można się odwoływać bezpośrednio (poprzez moduł Prywatnych Wiadomości) do Moderatora, który nałożył karę, odpowiednio uzasadniając swoje racje lub do Administratora.
      6. Konta z zerową ilością wypowiedzi i długim okresem czasu od daty ostatniej wizyty mogą być usuwane bez wcześniejszej zapowiedzi.
   


Netykieta

1. Zanim zapytasz...!
To chyba podstawowa zasada wszystkich forów. Zanim przedstawisz swój problem, poszukaj w dziale problemów rozwiązanych, czy już ktoś wcześniej nie rozwiązał Twojego problemu. Może z początku wydawać Ci się to stratą czasu, jednak 10-20 minut poświęconych na szukanie to nie to samo, co 10 godzin lub nawet dni na ponowne rozpatrywanie tematu. Pamiętaj też, że możesz skorzystać z Wyszukiwarki dostępnej tutaj lub poprzez wyszukiwanie w Google: (to czego szukamy) site:http://forum.k2t.eu/

2. Umieszczaj wątek tam, gdzie jego miejsce!
Przyczyni się to zapewne do szybszej odpowiedzi a także do zachowania porządku na Forum. Miej na uwadze, że wątek umieszczony w niewłaściwym dziale może zostać przeniesiony, a w najgorszym przypadku usunięty. Wtedy sam będziesz miał problemy z jego odnalezieniem. Jeżeli nie jesteś pewien gdzie umiescic swój temat, zapytaj Moderatora na PW (Prywatna wiadomość). Powyższa zasada dotyczy także dublowania wątków i tematów.

3. Nie dubluj wątków!
Jeśli masz problem, lub potrzebujesz porady napisz tylko jeden wątek w tym dziale, który najbardziej pasuje do tematu Twojej wypowiedzi. Pamiętaj, że zdublowane wątki mogą być usunięte - wtedy sam będziesz miał kłopoty z jego znalezieniem.

4. Dobrze sformułuj temat!
Dobrze ujęty temat oddający to, czego dotyczy wątek to klucz do wysokiej czytelności oraz dobra wskazówka dla innych. Dlatego pamiętaj, aby nie nadawać tytułów w stylu "POMOCY!!!", "Mam problem", "Ważne!", "Awaria", "Błąd" lub podobnie. Zamiast tego postaraj się opisać w kilku słowach istotę problemu.

5. Opisuj problem precyzyjnie!
Postaraj się o jak najrzetelniejszy opis problemu. Scharakteryzuj sytuacje, w których występuje. Nie zapomnij także o podaniu informacji o wersji systemu operacyjnego oraz wersji komunikatora. W dobrym tonie jest wypisanie tych informacji w podpisie.

6. Nie nadużywaj formatowania!
Na Forum można pisać zarówno czcionką pogrubioną jak i kursywą. Jednak pamiętaj, aby nie nadużywać formatowania. Wykorzystuj je tylko wtedy, kiedy przyczyni się do poprawy czytelności informacji lub chcesz zaakcentować jakiś istotny fakt. Natomiast pisanie całej swej wypowiedzi np. czcionką pogrubioną jest niemile widziane przez innych. Zanim zaczniesz pisać upewnij się także, czy dioda "Caps Lock" się nie świeci ;)!

7. Nie poganiaj!
Podpisy typu "proszę o szybką odpowiedź" są źle widziane przez innych i mogą w efekcie przynieść odwrotny skutek. Jeśli naprawdę zależy ci na szybkości, to uzasadnij swą prośbę. Choć i tak każdy stara się odpowiedzieć, jak tylko zobaczy pytanie i umie coś poradzić na zadany temat.

8. Unikaj zbędnych dyskusji!
Staraj się nie podejmować zbędnej polemiki. Z założenia nikt nikogo nie chce obrażać; nikt też nie uznaje się za fachowca. Niepotrzebna wymiana zdań niezwiązana z tematem tylko zaśmieca Forum i z pewnością sprawia przykrość autorowi wątku. Dlatego sytuacje konfliktowe najlepiej pozostaw moderatorom. Pamiętaj też, że wszelka krytyka będzie przyjęta tylko i wyłącznie wtedy, kiedy będzie konstruktywna.

9. Szanuj Forumowiczów!
Nie utrudniaj życia innym bezmyślnymi lub agresywnymi postami.

10. Jak na Forum to na Forum!
Jeśli publikujesz wątek na Forum, to nie podpisuj, że chcesz odpowiedzi na e-mail, GG itp. Forum jest po to, abyśmy się wymieniali doświadczeniami i uczyli nawzajem od siebie. Proponując taką formę wymiany informacji zabijasz istotę Forum.

11. Nie zapomnij podziękować!
Nie chodzi tu tyle o życzliwości ile o wskazówkę dla innych, którzy spotkają się z podobnym problemem. Jeśli dzięki radom zawartym na Forum udało Ci się rozwiązać problem to poinformuj o tym oraz zaznacz, jakie zabiegi i czynności bezpośrednio się do tego przyczyniły!

12. Pisz poprawnie!
Na Forum możesz pisać dowolnym stylem, jednak pamiętaj, aby treść była czytelna dla innych użytkowników.
Znaczna część z nich, gdy zobaczy słowa "jush", "goopi", "tesh", "pozdroofka" itp. , może zignorować Twoją wypowiedź - i najpewniej to zrobi - czym znacznie zmniejszysz szanse na otrzymanie pomocy. Niestosowanie znaków interpunkcyjnych, wielkich liter oraz wyraźnego podziału na akapity również znacząco zmniejsza czytelność wypowiedzi. W najgorszym wypadku Twoja wypowiedź może się w ogóle nie doczekać odpowiedzi. Oczekujesz pomocy? Pozwól więc innym sobie pomóc i pisz tak, aby mogli się skupić na istocie problemu, a nie na deszyfrowaniu treści. Używanie polskich znaków nie jest konieczne, choć wskazane. Sporadyczne, drobne błędy jakkolwiek nie zmniejszą znacząco czytelności wypowiedzi, to jednak pamiętaj - im ona poprawniejsza, tym więcej ludzi na nią odpowie.
« Ostatnia zmiana: Lipca 19, 2010, 20:43:01 pm wysłana przez zhvir »
Chciałbym być zawsze niewinny i prawdziwy, chciałbym być zawsze pełen wiary i nadziei...