Autor Wątek: Zakładki oraz emoty - czemu nie?  (Przeczytany 7764 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline malcom

  • Młodzież
  • **
    • http://malcom.pl
Re: Zakładki oraz emoty - czemu nie?
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 07, 2009, 17:53:41 pm »
Cytat: "Kaworu"
Cytat: "mucha"
Optymalne pod względem czego?
Istniejącego rozwiązania, jak sądzę;
Tak, ale z drugiej strony, jakby mialo cos byc elastyczne to trzeba znalezc kompromis ;p

Cytat: "Kaworu"
Cytat: "mucha"
No jak wiesz to po co się pytasz jak to zrobić?
Aby sprawdzić czy wiesz o czym mówisz, raczej srednio wiesz;
To jest w miare proste w implementacji, jesli bierze sie taka mozliwosc, funkcjonalnosc w czasie tworzenia kontrolki lub na jakims jej etapie. A znajac troche bebechy listy kaw'a to bedzie:

Cytat: "mucha"
zamieszanie w głównym oknie, implementacja drugiej listy kontaktów, i pare innych.

BTW. Tez zaczynam babrac sie ze swoja lista kontaktow, ale bazujac na starych doswiadczeniach, mniej wiecej, szybko sie z tym powinienem uwinac ;p
malcom.pl | xime - moj im;p

Offline Smartek

  • Młodzież
  • **
Re: Zakładki oraz emoty - czemu nie?
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 07, 2009, 17:54:51 pm »
Dawaj lepiej publiczną betę, a nie się tu chwalisz.

Zaraz znajdę błędy ]:->.
Może... po prostu... się mylę?

Offline Kaworu

  • Ryszard
  • Szlachta
  • *
  • Twój Koszmar Senny
    • k2t.eu
Re: Zakładki oraz emoty - czemu nie?
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 07, 2009, 17:55:39 pm »
Cytat: "malcom"
Tak, ale z drugiej strony, jakby mialo cos byc elastyczne to trzeba znalezc kompromis ;p
A jak nie miało (w fazie projektu okreslone), to co? ;p

Offline malcom

  • Młodzież
  • **
    • http://malcom.pl
Re: Zakładki oraz emoty - czemu nie?
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 07, 2009, 18:31:30 pm »
Cytat: "Smartek"
Dawaj lepiej publiczną betę, a nie się tu chwalisz.
Daleka droga jeszcze ;p

Cytat: "Kaworu"
Cytat: "malcom"
Tak, ale z drugiej strony, jakby mialo cos byc elastyczne to trzeba znalezc kompromis ;p
A jak nie miało (w fazie projektu okreslone), to co? ;p
To wiadomo ze *** pupa, no chyba ze jakies koszulki lub volvo ;p
malcom.pl | xime - moj im;p

mucha

  • Gość
Re: Zakładki oraz emoty - czemu nie?
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 08, 2009, 12:29:33 pm »
Cytat: "Kaworu"
Istniejącego rozwiązania, jak sądzę;
Rysowanie własnej szybsze od korzystania z zapewnionej przez system?
Cytat: "Kaworu"
Aby sprawdzić czy wiesz o czym mówisz, raczej srednio wiesz;
Uuu bezpośredni atak, szkoda tylko że nie poparty żadnymi konkretami i nie wnosi nic do tematu.
Cytat: "Kaworu"
Ja widzę, zamieszanie w głównym oknie, implementacja drugiej listy kontaktów, i pare innych.
Ja widzę ,że Ci się nie chce i rozumiem bo nie będziesz z tego korzystał. W takim razie wydziel listę kontaktów do wtyczki, udostępnij API, znajdą się na pewno ludzie, którzy to napiszą.

Offline Kaworu

  • Ryszard
  • Szlachta
  • *
  • Twój Koszmar Senny
    • k2t.eu
Re: Zakładki oraz emoty - czemu nie?
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 08, 2009, 12:49:02 pm »
Cytat: "mucha"
Rysowanie własnej szybsze od korzystania z zapewnionej przez system?
Przy odpowiednim typie danych i poziomie skomplikowania - dokładnie. Poza tym, nie jestem pewien czy świadom jesteś tego jakie LV ma ograniczenia i dlaczego nie jest to dobra rzecz do użycia, jeśli już to TreeView albo ListBox.

Cytat: "mucha"
Uuu bezpośredni atak, szkoda tylko że nie poparty żadnymi konkretami i nie wnosi nic do tematu.
Mam ci zrobić test z budowy wewnętrznej wtw aby udowodnić, że pojęcia nie masz o czym mówisz i jak to działa? Czy może dla ciebie stwierdzenie prostego faktu (oczywistego w dodatku) to 'wielka-obelgowa-ataka'? ;]

Cytat: "mucha"
Ja widzę ,że Ci się nie chce i rozumiem bo nie będziesz z tego korzystał. [...]
Kod samej listy kontaktów obecnie ma 151kB objętości. Nie robiłem analizy, ale wprowadzenie obojętnie, której formy tego czego ci się zachciało zajęło by na oko przynajmniej miesiąc (zakładając, że to ma działać,a nie tylko pokazać odfiltrowane kontakty) i dodatkowo przekopało by api, więc trzeba by pogrzebać jeszcze we wtyczkach (+dodatkowy czas).

Offline n3oo

Re: Zakładki oraz emoty - czemu nie?
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 08, 2009, 13:48:39 pm »
Nie wiem nie znam się na kodowaniu aplikacji windowsowych ;) ale takie fundamentalne zmiany raczej powinny_o ile mają być_ wprowadzone jak najwcześniej (właśnie problemy z funkcjami które są zależne, wtyczki itp.), no a szkoda, że WTW narzuca ograniczenia już na tym poziomie.
Moje uwagi odnośnie kontrolki były by takie:
- powinna pozwalać usunąć widok grup - jako opcja, mnie to osobiscie strasznie przeszkadza
- filtrowanie via klawisze na klawiaturze mogło by ukrywać resztę kontaktów (nie pasujących do wzorca) (gdy mamy kilka kontaktów nazwanych z początku tak samo w kilku grupach to nie ma szans ich wszystkich wyświetlić)
- powinno szukać "%SZUKANE%" a nie "SZUKANE%" bo obecnie mam wpisane boty z przedrostkiem (1. ze nie pozwala szukać z znakami [/], 2. nie znajduje infobot a ten jest wpisany " infobot")
- szukanie via klawisze powinno pozwalać szukać via UID - czyli np. numer GG - bardzo przydatne jak ktoś pisze z pytaniem czy nie mam akurat tego numeru zapisanego - a aktualna wersja nie pozwala nawet użyć klawiszy numerycznych
- zakładki [taby] ? nie jest to jakoś konieczne - kwestia przyzwyczajeń - no ale jak by było już filtrowanie zrobione wg grupy to chyba nie było by żadnym problemem po kliknięcu przycisku zakładki zmienić warunek filtrowania czyli jak ktoś chce rysować TabView  ( jest takie coś xD ?) pod listą kontaktów lub go nie rysować :P

Kaw operujesz na bazie SQL z mojego punktu, a dużo siedze w SQL'u to jest to banał... WHERE ... LIKE, GROUP BY itp. kwestia jak masz to właśnie obmyślane - zaprojektowane.
Env: Win7 x64 / WinXP x86 | GG: 670035 | WWW: Portfolio

Offline malcom

  • Młodzież
  • **
    • http://malcom.pl
Re: Zakładki oraz emoty - czemu nie?
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 08, 2009, 13:49:35 pm »
Cytat: "mucha"
Rysowanie własnej szybsze od korzystania z zapewnionej przez system?
A system robi to jakos inaczej?
Nie, wykorzytuje te same funkcje API jakie udostepnia.
Biorac pod uwage ze standardowe kontrolki sa "uniwersalne" zapewniajace wieksza funkcjonalnosc i elastycznosc, zeby zadowolic wszytskich, beda one w tyle za wlasna kontrolka robiaca wyznaczone zadanie, bez zbednych zabaw.
malcom.pl | xime - moj im;p

Offline Kaworu

  • Ryszard
  • Szlachta
  • *
  • Twój Koszmar Senny
    • k2t.eu
Re: Zakładki oraz emoty - czemu nie?
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 08, 2009, 13:57:44 pm »
Cytat: "malcom"
A system robi to jakos inaczej?
Materializuje z powietrza na ekran.

Cytat: "malcom"
Nie, wykorzytuje te same funkcje API jakie udostepnia.
Dodać mozna jeszcze, ze w wypadku "przerobionej kontrolki" aka "owner drawn" - i tak my rysujemy, i tak; A jak już o tym wspominasz, my możemy robić dodatkowo double-buffer i "cached-bitmap" ;P

mucha

  • Gość
Re: Zakładki oraz emoty - czemu nie?
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 08, 2009, 22:00:38 pm »
Cytuj
Poza tym, nie jestem pewien czy świadom jesteś tego jakie LV ma ograniczenia i dlaczego nie jest to dobra rzecz do użycia, jeśli już to TreeView albo ListBox.
Nie da się zmienić czcionki fragmentu tekstu, ikonki muszą być w ico lub bmp, nie ma opisów pod kontaktem, tło musi być w bmp. Jeśli listbox obsługuje ikonki to też może być.
Cytat: "Kaworu"
Mam ci zrobić test z budowy wewnętrznej wtw aby udowodnić, że pojęcia nie masz o czym mówisz i jak to działa? Czy może dla ciebie stwierdzenie prostego faktu (oczywistego w dodatku) to 'wielka-obelgowa-ataka'? ;]
Ty nie stwierdziłeś żadnego faktu, po prostu powiedziałeś że się średnio znam (to chyba było apropos LV a może czegoś innego?). A co mnie obchodzi budowa wewnętrzna WTW?
Cytat: "Kaworu"
Kod samej listy kontaktów obecnie ma 151kB objętości. Nie robiłem analizy, ale wprowadzenie obojętnie, której formy tego czego ci się zachciało zajęło by na oko przynajmniej miesiąc (zakładając, że to ma działać,a nie tylko pokazać odfiltrowane kontakty) i dodatkowo przekopało by api, więc trzeba by pogrzebać jeszcze we wtyczkach (+dodatkowy czas).
Szkoda ,że nie przemyślałeś tego zanim zacząłeś pisać.
Cytuj
A system robi to jakos inaczej?
Nie, wykorzytuje te same funkcje API jakie udostepnia.
Rysowanie png wymaga jakiejś dodatkowej biblioteki, bo w GDI (bez +) się nie da.

Offline Kaworu

  • Ryszard
  • Szlachta
  • *
  • Twój Koszmar Senny
    • k2t.eu
Re: Zakładki oraz emoty - czemu nie?
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 08, 2009, 22:21:15 pm »
Cytat: "mucha"
Nie da się zmienić czcionki fragmentu tekstu, ikonki muszą być w ico lub bmp, nie ma opisów pod kontaktem, tło musi być w bmp. Jeśli listbox obsługuje ikonki to też może być.
Jednak nie jesteś świadom. Obsługa ikonek jest przez ImageList, który co prawda akceptuje HBITMAP i HICON, ale z tego nie wynika absolutnie to, ze to musi byc ikonka czy bmp, mi tam całkiem dobrze wychodzi używanie png jako ikonek dialogów. ;] Reszty mi się nie chce tłumaczyć.

Cytat: "mucha"
Ty nie stwierdziłeś żadnego faktu, po prostu powiedziałeś że się średnio znam (to chyba było apropos LV a może czegoś innego?).
No, nie zupełnie. Ale tam wyżej potwierdziłeś, iż jednak się nie znasz, przynajmniej nie wystarczająco. Albo - masz zakodowane typowe dwuwymiarowe myślenie;

Cytat: "mucha"
A co mnie obchodzi budowa wewnętrzna WTW?
No racja, aby dokonać tjuningu powiedzmy F-22, wcale nie trzeba wiedzieć jak działa (czy co to jest). Wystarczy stwierdzić, ze jakby z niego zrobić SS-27 to by było kul.

Cytat: "mucha"
Szkoda ,że nie przemyślałeś tego zanim zacząłeś pisać.
Przemyślałem, odrzuciłem po prostu to czego oczekujesz, co tłukę ci do głowy od początku tej dyskusji nieomal.

Cytat: "mucha"
Rysowanie png wymaga jakiejś dodatkowej biblioteki, bo w GDI (bez +) się nie da.
[/quote]Jak się nie da jak się da? Ale fakt, pomijając już braki w myśleniu to jeszcze mylisz pojęcia. Parę wersji temu (zanim weszły gradienty) wtw nie miał pojęcia co to jest GDI+, a png rysował... i to za pomocą zwykłego GDI, jakim cudem?

Offline malcom

  • Młodzież
  • **
    • http://malcom.pl
Re: Zakładki oraz emoty - czemu nie?
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 08, 2009, 22:43:03 pm »
Cytat: "Kaworu"
No racja, aby dokonać tjuningu powiedzmy F-22, wcale nie trzeba wiedzieć jak działa (czy co to jest). Wystarczy stwierdzić, ze jakby z niego zrobić SS-27 to by było kul.
Chyba miales na mysli Su-27? ;p
Swego czasu na allegro byl SS-27, a dokladniej sama szesnastokołowa wyrzutnia, tylko zamaist parwdziwej rakiety sama makieta, i bez elektorniki, ale dalej budzil podziw - piekna samobiezna wyrzutnia do jazdy miejskiej ;p
malcom.pl | xime - moj im;p

Offline Kaworu

  • Ryszard
  • Szlachta
  • *
  • Twój Koszmar Senny
    • k2t.eu
Re: Zakładki oraz emoty - czemu nie?
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 08, 2009, 22:48:31 pm »
Cytat: "malcom"
Chyba miales na mysli Su-27? ;p
Nieee, SS-27 aka Topol-M. Chociaż w sumie robienie z Lockheed'a, Sukhoi'a to tez genialne. ;P

Cytat: "malcom"
Swego czasu na allegro byl SS-27, a dokladniej sama szesnastokołowa wyrzutnia, tylko zamaist parwdziwej rakiety sama makieta, i bez elektorniki, ale dalej budzil podziw - piekna samobiezna wyrzutnia do jazdy miejskiej ;p
Jak mnie pamieć nie myli to to była wyrzutnia z rakietą, tyle, że bez głowicy. ;P I taaaak, zachwycaliśmy się ze znajomymi, ze fajnie by coś takiego mieć.

Offline Smartek

  • Młodzież
  • **
Re: Zakładki oraz emoty - czemu nie?
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 09, 2009, 05:19:58 am »
Zaraz, zaraz... rozmawiacie o komunikatorach czy wyrzutniach rakiet, bo zgłupiałem? ;-)
Może... po prostu... się mylę?

Offline Kaworu

  • Ryszard
  • Szlachta
  • *
  • Twój Koszmar Senny
    • k2t.eu
Re: Zakładki oraz emoty - czemu nie?
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 09, 2009, 07:35:15 am »
Bardziej o rakietach i myśliwcach niż o wyrzutniach. ;P

mucha

  • Gość
Re: Zakładki oraz emoty - czemu nie?
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 09, 2009, 14:53:45 pm »
Cytat: "Kaworu"
Jednak nie jesteś świadom. Obsługa ikonek jest przez ImageList, który co prawda akceptuje HBITMAP i HICON, ale z tego nie wynika absolutnie to, ze to musi byc ikonka czy bmp, mi tam całkiem dobrze wychodzi używanie png jako ikonek dialogów. ;] ... Parę wersji temu (zanim weszły gradienty) wtw nie miał pojęcia co to jest GDI+, a png rysował... i to za pomocą zwykłego GDI, jakim cudem?
Jeśli faktycznie da się wczytać i narysować png, po zaincludowaniu tylko windows.h (no i commctrl.h) to mój błąd. Zdradź mi ten sekret bo nigdy o tym nie słyszałem.
Cytat: "Kaworu"
No racja, aby dokonać tjuningu powiedzmy F-22, wcale nie trzeba wiedzieć jak działa (czy co to jest). Wystarczy stwierdzić, ze jakby z niego zrobić SS-27 to by było kul.
Tylko ,że to nie ja będe dokonywał tego tuningu tylko Ty (a właściwie dokonywałbyś bo napisałeś że nie będziesz). Napisałem Ci dokładnie jak byś miał to zrobić (w sensie LV+TabCtrls), jeśli nie zrozumiałeś to nie chce mi się tego dalej tłumaczyć.
Cytat: "Kaworu"
Przemyślałem, odrzuciłem po prostu to czego oczekujesz, co tłukę ci do głowy od początku tej dyskusji nieomal.
Myślałem ,że multikomunikator powinien być w pełni rozbudowywalny, mój drugi błąd.

Offline Kaworu

  • Ryszard
  • Szlachta
  • *
  • Twój Koszmar Senny
    • k2t.eu
Re: Zakładki oraz emoty - czemu nie?
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 09, 2009, 15:36:01 pm »
Cytat: "mucha"
Jeśli faktycznie da się wczytać i narysować png, po zaincludowaniu tylko windows.h (no i commctrl.h) to mój błąd. Zdradź mi ten sekret bo nigdy o tym nie słyszałem.
A czemu by się miało nie dać? I nie chcę cię martwic, ale i tak do rysowania zawsze używa się GDI*.

Cytat: "mucha"
Tylko ,że to nie ja będe dokonywał tego tuningu tylko Ty (a właściwie dokonywałbyś bo napisałeś że nie będziesz). Napisałem Ci dokładnie jak byś miał to zrobić (w sensie LV+TabCtrls), jeśli nie zrozumiałeś to nie chce mi się tego dalej tłumaczyć.
Pełne niezrozumienie. Od jakiegoś czasu usiłujesz udowodnić, że znasz rozwiązanie, bo uzyj LV+TC. Fajnie, "użyj zestawu narzędzi i zrób ten SS-27" - nie mając zielonego pojęcia o konstrukcji oryginału, "bo wydawało mi się, ze to LV", no sorrrrri.

Cytat: "mucha"
Myślałem ,że multikomunikator powinien być w pełni rozbudowywalny, mój drugi błąd.
Masz mirandę, jak chcesz coś takiego. Używając kolorowych metafor: nikt nie wie co to właściwie jest, przypomina pojazd kołowy, tyle, ze można doczepić skrzydła, na dachu (o ile go zainstalujesz) dać choinkę i udawać, że to świąteczny mikser do kawy. A ja wcale takiego celu nie chce osiągnąć, mnie bardziej interesuje wiadomej maści pojazd, który może mieć co prawda inną tapicerkę, kolor, felgi, koła, reflektory - ale nie zrobisz z niego dzbanka na kawę czy latadełka.

*No, chyba, że DD, D3D lub OGL, etc, ale piszemy o standardowych okienkach.

mucha

  • Gość
Re: Zakładki oraz emoty - czemu nie?
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 09, 2009, 16:23:18 pm »
Cytuj
A czemu by się miało nie dać? I nie chcę cię martwic, ale i tak do rysowania zawsze używa się GDI*.
A możesz podać konkretny przykład (kod)?
Cytuj
Używając kolorowych metafor: nikt nie wie co to właściwie jest, przypomina pojazd kołowy, tyle, ze można doczepić skrzydła, na dachu (o ile go zainstalujesz) dać choinkę i udawać, że to świąteczny mikser do kawy. A ja wcale takiego celu nie chce osiągnąć, mnie bardziej interesuje wiadomej maści pojazd, który może mieć co prawda inną tapicerkę, kolor, felgi, koła, reflektory - ale nie zrobisz z niego dzbanka na kawę czy latadełka.
Używając kolorowych metafor: wolałbym żeby w moim pojeździe koła nie były przyspawane na stałe :D No ale ok, rozumiem Twój zamysł.

Offline Kaworu

  • Ryszard
  • Szlachta
  • *
  • Twój Koszmar Senny
    • k2t.eu
Re: Zakładki oraz emoty - czemu nie?
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 09, 2009, 16:32:46 pm »
Cytat: "mucha"
A możesz podać konkretny przykład (kod)?
Nie, bo by się tu nie zmieścił. Ale wystarczy sobie dekoder png napisać i woila. ;>

mucha

  • Gość
Re: Zakładki oraz emoty - czemu nie?
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 09, 2009, 17:04:45 pm »
Konwersja png -> bmp? Czy może jakoś inaczej.