Autor Wątek: API czy SDK? dokumentacja?  (Przeczytany 4422 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SebaZ

  • Narybek
  • *
API czy SDK? dokumentacja?
« dnia: Kwietnia 01, 2011, 21:23:25 pm »
To mój pierwszy post na tym forum, ale mam małe spostrzeżenie i kilka pytań w związku z wtw.

Jako komunikator mi odpowiada i zamierzam z niego korzystać dłuższą chwilę (jak to było 8+ lat z konnektem :P). Jestem jednak programistą i gryzie mnie kilka rzeczy:
  • To coś pod adresem http://download.k2t.eu/wtwAPI/ to jest API czy jednak SDK? IMHO API to zbiór komend, interfejsów pozwalających operować "czymś" - w tym wypadku podstawowymi funkcjami wtw. To co można znaleźć w powyższym linku to papka i raczej SDK - zbiór przykładowych kodów źródłowych, bez których żadna wtyczka nie zadziała. Szkoda tylko, ze nie znalazłem jakiegoś opisu - przynajmniej podstawowych i niezbędnych komend: jak załadować wtyczkę, jakie metody musi zawierać, jakie dane przyjmować, jakie wysyłać itp.
  • Czy istnieje jakaś dokumentacja do tego API/SDK? Czy jest gdzieś napisane jakie metody, funkcje, klasy za co odpowiadają? Np. jaka metoda wyciągnie mi listę kontaktów i zwróci ją w postaci np. XML, stringa czy obiektu?
  • Czy to API/SDK zostało stworzone w formie biblioteki DLL, którą ładuję sobie do projektu: w delphi, C# czy C++ i robię to co potrzebuję?

Skąd te pytania? Potrzebuję rozwinąć funkcjonalność konferencji, bo w tej chwili nie mogę zapisać rozmówców, zapisać historii rozmowy itp. Po prostu korzystam z tej funkcji jaką są konferencje, a ich obsługa w wtw jest bardzo minimalistyczna i tak na prawdę pozwala tylko rozmawiać. Drugim powodem tych pytań jest chęć zapoznania się z API, jego możliwościami i sprawdzenia własnych umiejętności.

Dla upierdliwców dodam, że... owszem mogę posiedzieć i przeanalizować kod, ale w przypadku tego typu API, albo jakiegokolwiek API istnieje również opis w ludzkim języku tego co autor kodu miał na myśli.

Offline adrian_007